Delegowanie pracownika – co należy wiedzieć

Mnóstwo instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji lub innych ważnych spraw. Jeżeli sam wyjazd firmowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa przynależnego do Unii Europejskiej na więcej niż kilka miesięcy musimy mieć pojecie na temat wszystkich obowiązujących nas przepisów. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za dokonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Zatem by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy które nas wiążą. By dowiedzieć się wszystkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE. Mają one na celu uświadomienie i edukowanie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.